TRENINGSLØP 2024 – ARRANGØRER SØKES

Postet av Hans Roar Bakken den 21. Feb 2024

ARRANGØRER/LØYPLEGGERE SØKES

Vedlagt følger utkast til terminliste for treningsløp 2024. Det er ei ganske omfattende terminliste. For at det skal være mulig å gjennomføre må vi ha arrangører til alle løpene. Det er en målsetting å rekruttere nye arrangører, gi opplæring og bistand til disse, samt gi bistand ved løypelegging og gjennomføring.

På samme måte som de siste årene sender vi nå ut lista og søker arrangører. Det innebærer at du gir tilbakemelding om du vil/kan arrangere treningsløp, og hvilken dato/sted du kan tenke deg å stå som arrangør. Vi prøver å etterkomme ønskene så langt som mulig, men er det flere med samme ønsker må vi prøve å sette opp dette på best mulig måte. En del løp er allerede avklart, og for et par løp er satt opp ønske om arrangør uten at disse er forespurt – og vi håper de svarer ja!

Terminliste Treningsløp 2024 utkast.pdf

Vi vil gjerne ha din tilbakemelding innen 1. mars 2024 på e-post til: hr.bakken@online.no

eller telefon 916 77 277. Det er fint om du kan tenke deg å arrangere løp både på våren/ forsommeren og høsten!

I det konkrete terminlisteoppsettet ligger følgende:

• Alle ordinære treningsløp, sprintløp og nattløp er lagt til torsdager.
  • Ordinære treningsløp hvor poster skal henge ute t.o.m. lørdag.
  • Sprintløp hvor postene henger ute kun løpsdagen.
  • Nattløp hvor postene også henger ute kun løpsdagen.
  • Lørdager Ormåsen: 4 avsluttende løp for sesongen.

LØYPER

Fire løyper i ordinære treningsløp.

• 1.5 km rekrutt, lett løype
  • 2.5 km middels utfordring/vanskelighetsgrad
  • 3.5 km (“forkortet 5 km”), noe mer krevende
  • 5 km noe mer krevende

KART OG LØYPELEGGING

Alle kart som skal benyttes til treningsløp blir å finne på klubbens hjemmeside, og lastes ned derfra. Løypeleggingen baserer seg på bruk av løypeleggingsprogrammet Purple Pen. De siste årene har det fungert veldig bra med bruk av både Purple Pen til løypelegging og Brikkesys til tidtaking.

KURS/OPPLÆRING

Det planlegges kurs om løypelegging, inkludert med hjelp av Purple Pen, samt opplæring i bruk av Brikkesys. Begge kursene legges opp med sikte på treningsløp.

1. Ons 20. mars – Kurs løypelegging + Purple Pen (hrb)
  2. Ons 3. april – Kurs Brikkesys (rl)

Vi har laget egne veiledere til praktisk bruk av begge systemene.