NYE SMITTEVERNTILTAK ØVRE EIKER - AVLYSNING AV MØTER OG AKTIVITETER

Postet av Hans Roar Bakken den 9. Nov 2020

Kommunestyret i Øvre Eiker har i dag 9.11.2020 vedtatt nye smitteverntiltak, og skriver i e-post til bl.a. alle foreninger.

Det er innført nye nasjonale tiltak for å begrense smitten av Covid 19 i samfunnet. Smittetallene har økt voldsomt i vår region de siste ukene. Det er et klart budskap fra regjeringen at kommunene i større grad må samordne seg og sine tiltak. På bakgrunn av dette har kommunestyret vedtatt en lokal forskrift for å begrense smittespredningen. Tiltakene er inngripende, men skåner i stor grad barn og unges aktiviteter.

Når: Fra tirsdag 10.11.2020 til inntil videre.
 Hva: Alle aktiviteter for voksne stenges. Treninger og organiserte aktiviteter for barn holdes åpne.

Arrangement:
 Det er ikke tillatt å gjennomføre innendørs arrangementer, med unntak av juridiske og religiøse seremonier.

Organisert aktivitet og treninger:
 Det er ikke tillatt med organisert trening innen breddeidrett for personer over 18 år. Det er ikke tillatt med konkurranser innen breddeidrett generelt.

Minner også om at det er ekstra viktig å huske på de generelle smitteverntiltakene nå:

1.       Rene hender
2.       Hold avstand
3.       Vær hjemme om du er syk

Vi oppfordrer også til at idretten søker råd hos sine særforbund-

Det er stadig endringer i råd og regler. En ting som gjelder i dag kan være annerledes i morgen.

Les mer på kommunens hjemmesider: https://ovre-eiker.kommune.no/karusell/Sider/nye-smitteverntiltak-6nov20.aspx

For Eiker o-lag innebærer dette konkret følgende:

1) Vi stenger av klubbhuset for utleie - og egen virksomhet.

2) Planlagte treningsløp kommende to lørdager (14. og 21. november) avlyses.
Som erstatning for dette anbefales følgende:
Med unntak av Øystein  Sørensen så har vel de fleste av oss noen bommer i et eller flere av treningsløpene tidligere i år - finn frem kart fra disse løpene og ta en ny tur på egenhånd (dog uten postskjermer) - og finn det riktige veivalget! Det kan gi en liten aha-opplevelse - god tur!