Sosialt fellesskap

Postet av Eiker OL den 12. Feb 2023

Sosialt fellesskap i Buskerud orienteringskrets – det er gull verdt!

Onsdag 8. februar 2023 arrangerte Eiker o-lag quiz-pizza-og-bli-kjent-kveld for Buskerudløpere født 2009-2013 i klubbhuset på Ormåsen i Øvre Eiker. Nærmere 35 barn og ungdom fra Eiker, Røyken, Konnerud og Sturla var klare for å stifte nye bekjentskaper og knytte vennskapsbånd på tvers i kretsen. Det å bygge et sosialt fellesskap utenfor løpene er gull verdt – og fører som regel med seg mye moro.

De unge ble delt inn i lag, blandet etter klubb, kjønn, alder og favorittpostdetalj. Det var både teoretiske og praktiske oppgaver, godt ledet av klubbens ildsjeler Anne Marthe Peveri og Anita Hilleren. Det var god stemning, skravling, nye bekjentskaper og idet pizzaen kom på bordet – så gikk brannalarmen! Ingen dramatikk, foruten dampen fra dusjen som utløste alarmen. Superflinke unger beholdt roen og gikk rett ut på samlingsplass i skolegården og holdt seg i aktivitet utendørs frem til brannvesenet kom og gav klarsignal til å gå inn igjen. Litt ekstra dramatikk på en meget sosial kveld. En stor takk til de som arrangerte og en ekstra stor takk til de som møtte opp 😊.

Neste store samling for flere i kretsen er Nordjysk - 2 Dages 2023 i Danmark 10-12 mars 2023. Og da blir det enda lettere å si hei til hverandre på løpet, for da kjenner man hverandre litt bedre enn sist gang.

Leder i o-laget