EIKERLØPET – SØKER LØPSLEDER/LØPSLEDERASSISTENT

Postet av Hans Roar Bakken den 20. Nov 2022

Under Eikerløpet i mai takket jeg for meg som løpsleder gjennom en rekke år. Da hadde det gått 52 år siden jeg første gang var løpsleder i 1970. Det året var det for øvrig Ingrid Hadler og Stig Berge som vant eliteklassene. Løpet ble da avviklet i begynnelsen av august. En og en halv måned senere, i slutten av september ble årets verdensmesterskap avviklet i daværende Øst-Tyskland, og på toppen av seierspallen stod både Ingrid og Stig!

Eikerløpet har stolte tradisjoner å ta vare på. Siden 2002 har Eikerløpet blitt arrangert på våren – på Kristi Himmelfartsdag. Vi har ikke like god oppslutning fra like mange eliteløpere, men vi har en veldig bra oppslutning fra bredden innen orienteringssporten. Løpet, med kart, løyper og arrangement har fått en solid forankring og har fått et veldig godt renommé blant o-løpere i alle aldre; dit skal vi!
Det er en glede og ære å være løpsleder for Eikerløpet, her er det mange som trekker lasset veldig godt i sammen. Denne gleden ønsker jeg at yngre krefter skal overta og få ta del i – selv var jeg bare 22 år da jeg fikk denne muligheten.
En blanding av funksjonærer med erfaring og de som er nye eller ikke vært med flere år gjør at løpet går sin gang. Vi er ei hovedgruppe på 4-6 personer som «drar» løpet.
Vi søker ny løpsleder til Eikerløpet, eller i første omgang løpslederassistent. Jeg er positiv til å en runde på «overtid» i en eller annen funksjon.
Som løpsleder må du sette deg inn i noe forskjellige regler og retningslinjer, og det er en fordel med noe o-kunnskaper. Arrangørveilederen for Eikerløpet skal ajourføres basert på årets erfaringer. Det er naturlig at den/de som melder sin interesse er med på denne ajourføringen, og på den måten får et godt innblikk i arrangementet. Videre er det også en stor fordel å være med som medlem i Teknisk utvalg. Gjennom året drøfter vi flere forhold knyttet til løpet, som tekniske forhold/forbedringer, kart, arrangementsforbedringer og slik sett også policy for løpet.

Kan du tenke å være med?
Fint om du da kan gi en tilbakemelding innen en ukes tid til Hans R. Bakken, enten på e-post hr.bakken@online.no, eller ring meg (eller SMS) for nærmere informasjon på 916 77 277.
Ikke bruk FB som tilbakemelding!