Treningsløp 2017 - Søker arrangører

Postet av Eiker Orienteringslag Eg den 22. Jan 2017

TRENINGSLØP 2017 SØKER ARRANGØRER

Teknisk utvalg har satt opp utkast til terminliste for treningsløp 2017. Dvs datoer, løpstype med kart som skal benyttes samt oppmøtested.

På samme måte som i fjor sender vi nå ut lista og søker arrangører. Det innebærer at både du (og andre) gir tilbakemelding om du vil arrangere treningsløp, og hvilken dato/sted du kan tenke deg å stå som arrangør.

Vi ønsker fortsatt å "få flere unge aktive til å arrangere treningsløp", men vi ønsker også «nye voksne» som arrangører. Dersom du føler behov for bistand/veiledning så får vi til dette. En erfaren løypelegger vil da være «mentor».

Å legge treningsløp er god trening. Både i 2015 og 2016 fungerte alt veldig bra med bruk av både Purple Pen til løypelegging og Brikkesys til tidtagning. Forut for sesongen 2016 kjøpte vi også inn solid multifunksjonsmaskin til utskrift av kart på klubbhuset. Litt problemer har det vært for noen med bruken av denne, men stort sett har det gått bra.

Før sesongstart beregner vi også i år å ha en samling på klubbhuset hvor vi går gjennom løypelegging generelt for treningsløpene.

Vi vil gjerne ha din tilbakemelding innen 1. februar på e-post til
Hans R. Bakken: hr.bakken@online.no

Terminlisteoppsettet følger vedlagt.

Etter 1. februar ajourfører vi oppsettet, og der vi mangler arrangører vil utvalget komme med forslag (eller mildere form for påtvunget..)