RINGEN SLUTTET

Postet av Hans Roar Bakken den 4. Jun 2019

Jeg sier hjertelig velkommen, og velkommen tilbake. I går kom denne e-posten: "Vil med dette gi beskjed om at vi melder overgang til Eiker fra dags dato. Gleder oss til å bli en del av klubben på ordentlig!
Hilsen Malin og Øystein"

Ja, det er flere som gleder seg, og det er mange som allerede har hatt glede av Malin og Øystein. Først Øystein: Kom inn som medlem i laget som 10-åring i 1995, tok sin første hovedløpseier i 1999, og fortsatte med det både i 2000 og 2001. Herjet deretter i juniorklassene noen år. I 2005 meldte han overgang til Bækkelaget, og ble samme år Nordisk mester for junior. Mesterskapet gikk for øvrig på Notodden. Det ble også mer gull, sammen med ikke ukjente o-navn som Olav Lundanes og Magne Dæhli ble det gull i VM stafett for junior i Sveits samme år.
Målrettet og treningsvillig som Øystein var (og er) gikk han kanskje i «overgangsfella» de første årene i seniorklassen, og resultatene ble vel ikke helt som ønsket. De siste årene har han løpt for Nydalen, og gjort bl.a. mange skikkelige stafettetapper for laget.
Når Øystein nå vender tilbake til Eiker, er på mange måter ringen sluttet. Han stod i spissen for en stor oppblomstring i laget på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet. Det er flere fra denne gruppa som vi har plass til! (se jubileumsboka fra side 150 og utover).
Malin, den blide og dyktige jenta fra Sverige har nok ikke bare vunnet Øysteins hjerte, hun har nok allerede rukket å bli et lite forbilde for mange Eikerløpere. Kom inn som trener på slutten av året 2015, og har gitt mange gode råd og treningsopplegg. På samme vis som Øystein har Malin vært med på Nydalens gode stafettlag.
«Hjemkomsten» til Øystein sammen med sin kjære Malin blir en ekstra vitamininnsprøyting både for aktive og tillitsvalgte i Eiker. Vi har vært så heldige at de har bidratt på trenersiden de siste årene, også nå i år, men det blir litt ekstra når de blir «ekte» medlemmer og med Eikers løpsdrakt!
Velkommen så masse til dere begge.

Velkommen også til mange andre nye medlemmer i klubben. Hittil i år har innmeldingene strømmet på, nå over 35.

.. bilder..