TRENINGSLØP 2018 - SØKER ARRANGØRER

Postet av Hans Roar Bakken den 20. Feb 2018

Her følger utkast til terminliste for treningsløp 2018.

I alt beregnes 5 sprintløp, 11 ordinære treningsløp (2+3+4+6 km), 4 nattløp og 4 lørdagsløp (3+4 km) på høsten. EM er inkludert i antall løp, og i tillegg kommer EM stafett. I alt er vi da oppe i 25 treningsløp.

Vi har drøftet tilbakemeldinger og erfaringer med lørdagstreninger fra klubbhuset på høsten. Nå endrer vi dette til treningsløp, og legger 3+4 km (ikke 2 km).

På samme måte som siste år sender vi nå ut lista og søker arrangører. Det innebærer at både du (og andre) gir tilbakemelding om du vil arrangere treningsløp, og hvilken dato/sted du kan tenke deg å stå som arrangør.

Vi ønsker fortsatt å "få flere unge aktive til å arrangere treningsløp", men vi ønsker også «nye voksne» som arrangører. Dersom du føler behov for bistand/veiledning så får vi til dette. En erfaren løypelegger vil da være «mentor».

Å legge treningsløp er god trening. De siste årene har det fungert veldig bra med bruk av både Purple Pen til løypelegging og Brikkesys til tidtagning. Forut for sesongen 2016 kjøpte vi også inn solid multifunksjonsmaskin til utskrift av kart på klubbhuset. Litt problemer har det vært for noen med bruken av denne, men stort sett har det gått bra.

Før sesongstart beregner vi også i år å ha en samling på klubbhuset hvor vi går gjennom løypelegging generelt for treningsløpene.

Vi vil gjerne ha din tilbakemelding innen 1. mars på e-post til Hans R. Bakken: hr.bakken@online.no

Så prøver vi etter beste evne å imøtekomme ditt ønske om dato/sted, men det kan jo være flere med samme ønsker..

Terminlisteoppsettet følger vedlagt her....